Izraelsko – Libanonská válka pohledem Libanonce

unikátní kopie rozhovoru s Libanoncem Farážem 

Koolmann® (06:10 PM) :

Ahoj

Koolmann® (06:11 PM) :

jsem z Libanonu, a četl jsem o Tvé cesté k nám v březnu Koolmann® (06:21 PM) : jseš tam prosím? mario book (07:04 PM) : ahoj, až teď

 

Koolmann® LIBANON (07:05 PM) : ahoj, jksem rád žes odpovidalmario book (07:06 PM) :  no tak jsem zvÄ›davej, to víš 🙂  

 Koolmann® LIBANON (07:07 PM) :

jsem nÄ›jakej Faraž, z Libanonu…studoval jsem dávno u Vás, a chodím dennÄ› na česky chat, mám hodnÄ› českých a slovenských přátel

Koolmann® LIBANON (07:07 PM) :nÄ›kdo z nich mi dal adresu stranky kde píšeÅ¡ o cestách, tak jsem četl o Vašé cesté k nám 🙂Koolmann® LIBANON (07:09 PM) : a bylo to hezké čtení, až nékdy jsem se zasmál *JOKINGLY* mario book (07:09 PM) :jo dÄ›kuju, to jsem rád, vždycky mÄ› potěší, když zjistim, že to čtou nÄ›jaký lidi 🙂 a jeÅ¡tÄ› víc, když se mi nÄ›kdo ozve! moc se nam tam libilo.. Koolmann® LIBANON (07:11 PM) :a to jste spali tak pod holým nebem v BÅ¡arré? v hÅ™bitovÄ› *JOKINGLY*

mario book (07:12 PM) : no spali, pamatuju si to jako dnes, byla příšerná zima a měl jsem jen takový tenký spacák, hrůza, a přitom jsme mohli přespat v telpe ve vedlejším domě.. Koolmann® LIBANON (07:12 PM) : jinak ja bydlím asi 10 km jížné od tripoli, při jedné elektrárné, pracují v ní taky

Koolmann® LIBANON (07:13 PM) :no stálo se…aspon víte jak se můžu najít dobrí lidé i tady 🙂 mario book (07:13 PM) : já si myslim, že najít tyhle lidi u vás neni vůbec problém, právÄ› naopak, s každym jsme mÄ›li dobrou zkuÅ¡enost, myslim že moc nechybÄ›lo a spali jsme i u nÄ›koho doma, což je v jiných zemích docela málo pravdÄ›podobné Koolmann® LIBANON (07:15 PM) : to je pravda, lidé u nás jsou moc pohostinný… a mají rádi cizinců…

mario book (07:16 PM) :zrovna včera jsem spal u toho kamaráda co jsem tam s nim byl, takže jsme na to vzpomínali a pÅ™edběžnÄ› jsme se dohodli, že na jaÅ™e poletíme znovu na blízký východ, tentokrát do sýrie, ale možná že koupíme letenku do bejrůtu a pÅ™ejedeme po zemi, tak se tÅ™eba můžeme vidÄ›t a pokecat 🙂 Koolmann® LIBANON (07:18 PM) : když půjdete do Syrie nemusíte jít letecky, stačí mít vizum a pÅ™ejdete autem a nebo autobusemo…a samozÅ™ejmÄ› bychom se mohli setkat jasnÄ› 🙂

Koolmann® LIBANON (07:18 PM) : to ani neni letecká linka z DamÅ¡ku do Bejrutu, je to jen 110 kmmario book (07:20 PM) :no tak super 🙂 mario book (07:21 PM) : uvídíme za kolik bude letanka do bejrůtu a za kolik do damaÅ¡ku, podle toho se rozhodnem.. mario book (07:21 PM) :jeÅ¡tÄ› to stejnÄ› bude chvilku trvat.. Koolmann® LIBANON (07:22 PM) : a nebojíš se války? UrčitÄ› jsi slyÅ¡el o válce co byla u nás v lete :-X

 

Koolmann® LIBANON (07:20 PM) : to se může bohužel opakovat, i Syrie se může do toho zapojit…mario book (09:06 PM) :nÄ›jako mi to vypadlo.. mario book (09:07 PM) : no já se zas tolik té války nebojim, snad to ted bude lepší.. mario book (09:07 PM) :samozÅ™ejmÄ› jsem to pozornÄ› sledoval, bylo mi to hodnÄ› líto Koolmann® LIBANON (09:08 PM) : no bůhví jestli bude lepší…je to napÄ›tÄ› pořád…

 

mario book (09:08 PM) : jo? no ale osn se docela snaží aby byl klid.. Koolmann® LIBANON (09:10 PM) : hmmm…to bych neÅ™ekl…OSN se snaží aby Izrael byl spokojen…

mario book (09:11 PM) :no to je sice asi pravda, ale bez jejich zasahu by se asi valcilo porad.. nechapu co usa a osn na tom izraeli maj.. Koolmann® LIBANON (09:14 PM) : co ja vím co mají…ale my libanoncoi už nevěříme jim…izrael spachal masakry u nás, a tesnÄ› pÅ•ed ukončení bojů izraelské letadla hodili na náš jíh kolem 1 200 000 troskových bomb, „Cluster bombs“ … to ani Hitler neudélal…chtéjí odzbrojit Hizballah, to nikdy nedosáhnou, méli by pÅ•emyÅ¡let o odzbrojoení toho nenormálnýho státu už, Izrael…

mario book (09:15 PM) : milion dvÄ›stÄ› tisíc????? Koolmann® LIBANON (09:16 PM) : áno…media u Vás o tom nepíšu…dote´d lidí, vesničané, na jihu u nás umirajú z tých bomb…

mario book (09:16 PM) :já do toho konfliktu až tak nevidim, ale pokud je hizballah skoro po cele zemi tak ho samozrejme nemohou odzbrojit jinak, nez kompletim vyhlazenim cele zeme, coz je tak trochu nesmysl.. podle mojeho nazoru by bylo nejlepsi, kdyby se se odzbrojili uplne vsichni a byl by klid.. Koolmann® LIBANON (09:19 PM) : Hizballah nikdo nemůže odzbrojit…napíšu Ti adresu jedné web stranky, tam je článek , nepsal to americky novinář…psal pravdu…hizballah je podporován vÄ›tÅ¡inou libanonského lidu…i kÅ™esÅ¥anů…ja jsem kÅ™esÅ¥an, a jsem s Hizballem….to nejsou teroristi jak o nich hlásí na západu…ale zapadné režimy a Izrael jsou teroristé…

Koolmann® LIBANON (09:20 PM) : http://www.truthdig.com/report/item/200601003_hiz_ballah_party_of_godmario book (09:39 PM) :zajímavý počtení.. mario book (09:42 PM) : nicménÄ› nevim jestli bych zrovna západní režim nazval teroristy, to se mi zdá jako trochu silné označení.. Koolmann® LIBANON (09:42 PM) :to je pravda , kdo by si pomyslel, že vÄ›tÅ¡ina kÅ•estanů bude stat s Hizballahem…ale je to tak…Hizballah nikdy nikomu neubližil, ani uvnitÅ™ Libanonu ani venku v cizinÄ›…jeho vedení neklame, jsou opravdu čestní, nelžou…i izraelčané podle ankety věří Nasrallahovi mnohem víc než svým politikům…je to moc zajímavá situáce…asi je to morálka nebo co…

mario book (09:43 PM) :je to zajímavý, máš pravdu Koolmann® LIBANON (09:44 PM) : je to silné označení…ale libanonské dÄ›ti jsou tak drahé jak jiné dÄ›ti na této planetÄ›…Buch a Bloair , a hlavnÄ› Bulton, americky pÅ™edstavitel v OSN mají jiné názory

mario book (09:44 PM) : pro nás evropany, nebo spíš konkrétnÄ› pro čechy, kteří jsou asi nejvÄ›tší ateisté na svÄ›tÄ›, je těžko pochopit, že by mÄ›li tak silnÄ› věřit nÄ›jakému uskupení, nebo ideologiimario book (09:44 PM) :samozÅ™ejmÄ› máš pravdu, u dÄ›tí je to obzvláštÄ› bolestivé, protože oni neovlivňují chod tohoto svÄ›ta.. což je možná Å¡koda.. mario book (09:45 PM) : život každého sluÅ¡ného človÄ›ka je stejnÄ› cenný, jako jiného, aÅ¥ je cokoliv za národnost.. Koolmann® LIBANON (09:45 PM) : neznáte ho…je to neuvěřitelný človÄ›k kamaráde, ten Nasrallah…i když je islamský knÄ›z…je to OSOBNOST velikého kalibru…

 

mario book (09:46 PM) :proč to tak vnímáš? co je na nÄ›m tak zvláštního? zajímavého? Koolmann® LIBANON (09:47 PM) : určitÄ› jsi nevidÄ›l jak izraelské dÄ›ti počas války podepsali rakety co jejich armáda použivala na bombardovaní u nás…posilali nám pozdravy takhle prý…Å¡ilenost…totálná nemorálka

mario book (09:47 PM) : no dobÅ™e, jenže dÄ›ti se nechají velmi snadno ovládat, to neni jejich vůle, v tom je rozdíl oproti dospÄ›lým lidemKoolmann® LIBANON (09:48 PM) : těžko to vysvÄ›tlit , opisat…má velikoou karizmou, a to ne kvůli naboženství, abys nemyslel žeby byl nÄ›jaký fanatik a nebo co, ale je to Leader, který chybí naÅ¡mu svétu…nelže…nikdy nelhal…vÅ¡echni arabský politikové ložouo jeedna rádost, on nikdy nelhal…

mario book (09:49 PM) :ale pokud jsem dobÅ™e informován, tak právÄ› Nasrallah nařídil zajmout ty dva izraelské vojáky.. což byla nakonec záminka k napadení Libanonu.. Koolmann® LIBANON (09:50 PM) : vÅ¡ak ja neÅ™ikám o détech, ale o dospelých v Izraeli, nemaji žádnou morálku, takhle nechat déti konat, … ale Å¡koda Å™eči, Izrael je veliký vojenský tábor, je to armáda , která má stat…ne stat, který má armádu…

Koolmann® LIBANON (09:52 PM) : to je pravda, Nasrallah to i hlasil v prvným dnu…chtél tý dva vojáky vyménit za libanonské rukojmy co jsou v Izraelu…to je vÅ¡e…Izraelčané byli pÅ•ipravený na tohle válku už nÄ›kolik mÄ›síců mario book (09:54 PM) :to je mi taky jasný, že tohle nemůže vzniknout ze dne na den, bez přípravy a hlavnÄ› si myslim, že ta reakce byla opravdu velmi nepÅ™iměřená, kvůli dvÄ›ma zajatcům pÅ™iÅ¡lo o život více než 1000 Libanonců, pokud vim Koolmann® LIBANON (09:58 PM) : kolem 1 200 libanončanů a 150 izraelčanů … tý dva vojaky byli záminkou jen… a vím, že media v EvropÄ› a Americe hlasili, že Hizballah začal bombardovato raketami Izrael jako pravní…co neni pravda, to byla jen odvÄ›ta na izraeloské letecké útoky

mario book (10:02 PM) : dobÅ™e, ale stejnÄ› mi nejde do hlavy jedna vÄ›c – Nasrallah neni hloupej a určitÄ› si byl moc dobÅ™e vÄ›dom toho, že USA a Izrael hledají jakoukoliv záminku k tomu, aby mohl být Libanon napaden, obzvláštÄ› v případÄ›, kdy bylo zÅ™ejmé, že celá vojenská maÅ¡inérie je pÅ™ipravena. Z tohoto hlediska se mi od nÄ›j nezdá moc moudré, že nechal ty dva vojáky zajmout, musel počítat s tim, že pro Izrael tohle bude konečnÄ› ta správná roznÄ›tka na vyvolání konfliktu – myslim, že chtít vrátit své zajatce tím, že zajmu „na opláku“ taky nÄ›koho v takhle napjatém prostÅ™edí bylo velmi riskantní a riziko, že kvůli tomu zemÅ™ou tisíce lidí bylo nepÅ™ijatelné – tudíž si myslim, že to byla podle mého názoru celkem hloupost a nezodpovÄ›dnost, nebo – a to je horší – totální nevÄ›domost a neznalost situace  Koolmann® LIBANON (10:08 PM) : neni to první krát co Hizballah chytá izraelské vojáky pro vymÄ›nu, a už v 2004 byla vymÄ›na … a podle informácií Izraelčané na to nečekali, že Hizballah chytne vojáky, mÄ›li plány začit váloku koncem září, záčátkem Å™ijnu…ale Nasrallah jich pÅ•ekvapil unosem vojáků…jestli o pÅ™ipravách vÄ›dÄ›l Nasrallah a nebo ne, to nevím… ale on Å™eklo, že netuÅ¡il, že bude tak Å¡ilená odpoved

mario book (10:10 PM) :no je to zajímavé téma ale už musim jít – určitě si ještě napíšem jo? nevadilo by Ti, kdybych tenhle náš rozhovor publikoval na mém blogu?Koolmann® LIBANON (10:12 PM) : nevadí, kidné

Koolmann® LIBANON (10:13 PM) :

ja prosté jsem chtél se bavit s tebou o vÅ¡eličem, nejen o tomhle…ale je to moc aktuální téma pro nás te´d….

SAMOZŘEJMĚ DALŠÍ ZAJÍMAVÉ ROZHOVORY RÁD ZVEŘEJNÍM.. MÁRIO a

 

j

This entry was posted in Cestopisy. Bookmark the permalink.

One Response to Izraelsko – Libanonská válka pohledem Libanonce

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.