Welcome party na MaltÄ› a tak..

Další den na Maltě. Z telky jede Gipsy CZ (fakt, nějaká iM1.tv, dá se tu naladit i ČT24) a já vám přináším dalších pár postřehů z Malty.

Tak prvnÄ› tedy Welcome party. Celkem mi ukázala, jak tady fungují nÄ›které vÄ›ci. Po Å¡kole se Å¡lo na okružní procházku blízkého okolí, která byla zakončena v “favourite restauration”. No první pivo bylo zdarma, ale další už stálo 3€. Bylo mi jasné, že párty nebude levná, protože byla v “favourite bar”. Å kola tu má prostÄ› hroznÄ› moc dohod s kdekým a má z toho nÄ›jaký profit. Večer se to ukázalo, 20 lidí nabÄ›hlo do (pÄ›kného) baru, kde probíhá mimochodem i výuka salsy zdarma, 2x týdnÄ›. Jenže panák za 12€ (byÅ¥ trojitý) není nic moc. OvÅ¡em zrada nastala ve chvíli, kdy průvodce chtÄ›l jako welcome drink tequilu. TÅ™ikrát. To mu obsluha odmítla dát. Tak se chvíli hádal, pak se hádal s manažerem a pak zavelel k odchodu. Konec oblíbenosti. Å lo se do Havana Clubu, který byl mimochodem opravdu lepší a o dost levnÄ›jší. I tam probÄ›hl welcome drink a pro pár lidí dokonce nÄ›kolikrát. Docela dobrá taktika to tady obÄ›hnout, pÅ™ed bary postávají poslíčci, kteří dávají poukázky na toto první pití zdarma. Není to podmínÄ›no žádným dalším nákupem. Jinak jestli jsem si myslel, že pařící centrum je Ibiza, tak to jsem nevÄ›dÄ›l, co najdu na MaltÄ›. Naprosto neuvěřitelné množství krásných barů na každém kroku. Párty byla fakt veliká a na můj dotaz, jestli to je každý den mi bylo odpovÄ›zeno, že hlavnÄ› v pondÄ›lí, stÅ™edu, pátek, sobotu a nedÄ›li. Ostatní dny jsou slabší. Vůbec si to nedovedu pÅ™edstavit v sezónÄ›, protože i teď je to tady pořád natřískané a tím myslím i restaurace kam se chodí na obÄ›dy a večeÅ™e. Pivo stojí kolem 1,5 – 2,5€, v krámu euro, jídlo kolem 6 – 10€ a je moc dobré a veliké porce. Studenti mají skoro vÅ¡ude slevy a různé výhody. Zkrátka Malta je jim pÅ™izpůsobena. Ve Å¡kole jsem tÅ™eba dostal zadara SIM kartu od Vodafone. Sice mi bylo zdůraznÄ›no (a je to na ní i napsáno) že aktivace probÄ›hne až po dobití kreditu (min. 5€), ale zjistil jsem, že to není pravda, a aktivoval jsem ji i bez kreditu.

Jinak ve škole jsem a nejsem spokojený. Dopoledne probíráme hlavně gramatiku a učitelka je fakt skvělá. Je nás 6 ve třídě. Odpoledne se to hrozně mění, dnes nás bylo 11. Nicméně jsem si sedl hned k učitelce a hodně se mi věnuje, je to jen o konverzaci a prosadím si kolik času potřebuji (zdaleka né každý je totiž nějak aktivní, i když učitelky se snaží “vyvolávat” i ostatní). To co mi schází je to, že vím, kde mám mezery a to bych potřeboval probírat. Zvažuji tedy ještě na příští týden soukromého lektora, ale nejsem pořád rozhodnut. Nicméně už teď vím, že dva týdny je jako nic, myslel jsem si, že na rozmuvení to musí stačit, ale není to tak. Obzvláště, když se stýkám po škole s čechy, je to super, ale na výuku by bylo lepší, abych na apiku žádného neměl. Čistě pragmaticky.

Do školy nás ráno sváží dodávka a odpoledne musíme jít pěšky. Buď zkratkou (asi 20 minut) nebo podél pobřeží (necelou hodinku). Dnes jsem dal přednost druhé možnosti a byla to moc hezká procházka. Malta je hodně uvolněná (hlavně teď mimo sezónu) a panuje tu přátelská atmosféra. Líbí se mi i ubytování, je hezké mít balkón na záliv. Taky jsem dnes poprvé navštívil supermarket, je to neuvěřitelné, co tady lze všechno koupit a hlavně čerstvé..

Mezi moje další plány patří zapůjčení kola / skůtru, squash (máme zdarma přístup na squash, do posilovny a sauny), bohužel beru ty antibiotika a nemÄ›l bych na to sportovat, tak celkem trpím 🙁

Pracuju asi 2 hodinky denně a vypadá to, že to stačí. Jen mě mrzí ten internet, že není zdarma, myslím, že za pobyt utratím tak 50€ za konektivitu.

Zítra máme Maltskou noc, tak se celkem těším, jen doufám, že zase druhý den nezaspím (to by nebyl ani takový problém jako spíš to, že jsme pak omylem sedli na sice správný autobus, ale na opačnou stranu – no jo, bývalá anglická kolonie a jezdí se tu opačně). Na autobusáku to bylo sice prima, dobrá snídaně, ale absence zamrzela.

Dobrou.

P4050068 P4050069 P4060073 P4060093 P4060097 P4060102 P4060104 P4060105 P4060106 P4060108 P4060110 P4070111 P4070114 P4070117 P4070122 P4070124 P4070128

This entry was posted in Malta 2010. Bookmark the permalink.